Brev:
Skemad til dreng på 4 1/2 mdr og nattesøvn
10. november 2015
Alder:
4 mdr.
Skemad til dreng på 4 1/2 mdr og nattesøvn
Kære Helen
Mange tak for dit svar på mine tidligere spørgsmål om dagens lure.
Det går indtil videre rigtig godt! Min dreng sover ca 2 timer formiddag (ofte ca 9.30-11.30) og eftermiddag (ofte 14.00/14.30-16.00/16.30). Begge lure sover han i barnevognen. De fleste dage lægger jeg ham i vognen efter flasken når han er træt, vugger den ganske kort, nusser ham i panden og siger sov godt, og så ligger han lidt og kigger inden han falder i søvn af sig selv. I løbet af luren er jeg måske lige ude et par gange for at vugge vognen kort eller give en sut.
Om aftenen, ca. 19.00-19.30, sover han en kort lur i mine arme i sofaen. Det synes jeg er rigtig hyggeligt, så så længe han har brug for denne lur, og det ellers går så godt med de andre lure, så holder vi fast i dette. Om lidt er han jo for stor til at gide at putte med mor:-(
Han bliver puttet til nat omkring kl. 21 i sin egen seng, hvor han indenda får flaske og ammes. Så bliver han lagt, og nusses lidt, godnatkys og så går jeg og han falder oftest selv i søvn. Måske skal jeg op og give sut og lige nusse til ro et par gange i aftenens løb, men ikke altid. Han har indtil for nylig haft 1-2 opvågninger i nattens løb, hvor han er blevet ammet (om dagen har han mest fået flaske i et par måneder), men de sidste dage har han sovet indtil kl. ca. 7.00/7.30.
Så natamningerne er lidt udgået nu. Og nu er jeg lidt i tvivl om han mon får mad nok så, for han så især heller ikke så meget af flaskerne mere.
Vi er startet på skemad, og det går så godt at han nu får to måltider om dagen. Han er glad for det, og hans mave fungerer bedre end den ellers har gjort:-)
Førhen tog han op mod 900-1000 ml pr dag + 2-3 amninger nat og morgen.
Nu spiser han ca 1 dl grød med frugtmos og en lille smule vand (lidt mindre en en kvart dl (det er lidt svært at vurdere hvor meget der ender indenbords - en del ryger ved siden af i hvert fald:-)) til frokost og ca 1 dl grøntsagsmos (kartofler blandet med andre grøntsager) og vand til aftensmad. Derudover kan jeg kun få ca 500-600 ml. MME i ham plus de natamninger. Men de er jo så væk nu.....
Spiser han mon nok? Han virker glad og tilfreds, så jeg håber at han får hvad han skal.
Med venlig hilsen
Annette